وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.
وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.

هر که

هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد      هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد


   هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد


در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد

یاران نماهای بد حساب

رفیعی در شگفتم چه ساده قبول کردی امانت

کنون تو ای حسابدار بکش جور و جفا تا قیامت

مکن گله از یاران نماهای بد حسابت

که بد حسابی هم ذات باشد هم عادت

 

ادامه مطلب ...

چطور در خانه کمپوست تولید کنیم؟

تولید کود کمپوست از زباله‌های خانگی، بحثی است که اولین بار بیش از دو دهه پیش در کشورهای اروپایی و آمریکایی مطرح شد.

مردم آموختند با این روش نه تنها می‌توانند از حجم زباله‌های تولید شده شهری بکاهند، بلکه کود مورد نیاز برای پرورش گیاهان خانگی را نیز بی‌هیچ هزینه‌ای تامین ‌کنند.

آمار دقیقی از میزان تولید سالانه کمپوست در خانه‌ها در دست نیست اما بر اساس آمارهای جهانی به طور میانگین سالانه در هر خانه بیش از 90.718 کیلو زباله از مواد طبیعی در هر آشپزخانه تولید می‌شود که به راحتی می‌توان آنها را به کمپوست تبدیل کرد.

 

ادامه مطلب ...

اهمیت و ضرورت هدف گذاری

مهمترین عامل، در کسب هر موفقیتی، تدوین و مشخص کردن دقیق اهداف می باشد. هدفگذاری مهمترین عامل حرکت و خلق آینده است، هدفها هستند که مقصد و مسیر زندگی فردی و سازمانی را روشن می کنند. هدف گذاری به مثابه ترسیم جاده ای برای آینده است. تلاشی ارزشمند است که معطوف به هدف باشد، تلاش بی هدف پرتاب تیر در تاریکی است یکی از موانع بسیار مهم موفقیت و کامیابی، ناتوانی افراد و سازمانها در تدوین اهداف می باشد . آنهایی که رویایی در ذهن و هدفی بر روی کاغذ نداشته باشند مقصدشان ناکجا آباد خواهد بود.


یکی از مهارتهایی که مدیران و کارکنان باید در خود تقویت نمایند، مهارت هدف گذاری است. اهداف کلی، کیفی و مبهم قابلیت اندازه گیری و اثر بخشی نخواهد داشت.

 

ادامه مطلب ...

هدف و هدف گذاری در زندگی

چرا با وجود قدرت نامحدود و بسیار عظیم درونی انسان، درصد کمی از افراد از نعمت خوشبختی، سلامتی، شادکامی، آرامش، ثروت و … بهره مند هستند؟ 


چرا گروه بسیار کثیری از افراد جوامع، این همه احساس یاس، ناکامی، عدم موفقیت، بیماری و … کرده و در نظرشان هیچ چاره و راهی برای حل مشکلاتشان وجود ندارد؟ و اصولا در موفقیت، شادکامی و خوشبختی انسانها، عواملی چون ‹‹ثروت››، ‹‹ملیت و نژاد››، ‹‹سطح تحصیلات››،‹‹جنسیت››، ‹‹مذهب››، ‹‹ضریب هوشی›› و … چه نقشی بازی کرده و چقدر موثرند؟ 

 

ادامه مطلب ...

دلایل نوشتن اهداف به روی کاغذ

۱- اهداف از Dream تبدیل به Vision میشود و در ذهن ما تثبیت میگردد.

۲- با نوشتن اهداف، قدرت تغییر و Upgrade کردن آن اهداف در ذهن ما به وجود می آید و ما میتوانیم اهداف جدیتری جایگزین آنها بکنیم.

۳- پس از نوشتن اهداف، انسان نسبت به آنها تعهد پیدا میکند. بدینگونه که با نوشتن اهداف و تعیین جزئیات آنها و تکرار آنها در ذهن ، ایمان به آن اهداف در ذهن ما به وجود آمده و با ایمان آوردن به اهداف خود در ما نیروی درونی و انگیزه جهت رسیدن به آن ایجاد میشود "تواناییهای یک فرد بیهدف همچون قدرت بمب اتم در دست یک کودک بی اطلاع میباشد".

 

ادامه مطلب ...

هفت اصل طلایی موفقیت

امید. ( هیچ گاه نگذارید دیو سیاه یاس بر روی زندگیتان سایه افکند . حتی اگر تنها ترین تنها ها شوم باز هم خدا هست . او جانشین تمام نداشته های من است.)

 

ادامه مطلب ...