وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.
وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.

مهمترین نکات برای امید داشتن به زندگی


زندگی هر یک از ما سرشار از فراز و نشیب های متعددی است که برخی از آنها با کمی تلاش حل می شود و برخی نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارد.


هنگام عبور از گردنه های دشوار زندگی لازم است به خودمان انرژی و امید بدهیم. وجود و همراهی دوستان، آَشنایان، خانواده و همسر بسیار خوب و ضروری است اما حقیقت این است که بهترین راهنما وکسی که در این مسیر می تواند به ما کمک کند خودمان هستیم.


در این مطلب به برخی راهکارها که خودتان می توانید به کار ببندید اشاره می کنیم:

 

ادامه مطلب ...

محیط زیست


محیط زیست به همه محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

حفاظت محیط زیست در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از هشت هدف توسعه هزاره و یکی از سه پایهٔ توسعهٔ پایدار شناخته می‌شود.

  

ادامه مطلب ...

گام‌های اجتماعی شدن


 دوست‌شدن و دوست‌یابی همیشه آسان نیست. این کار بستگی به نحوه برخورد شما دارد. اگر خجالتی هستید، باید اعتماد به نفس خود را به منظور محبوب‌شدن افزایش دهید. این راهکار ممکن است بتواند به شما کمک‌کند اما آنچه که شما به واقع، نیازمند آنید کسب مهارت‌های اجتماعی و البته یک لبخند است.

  

ادامه مطلب ...

گاز گلخانه ای چیست؟


گازهای گلخانه ای اجزای گازی از جو هستند که به «اثر گلخانه‌ای» کمک می‌کنند. اما عدم اطمینان درباره این موضوع وجود دارد که واقعاً آب و هوای زمینی چگونه نسبت به این گازها واکنش نشان می‌دهند، و دمای نقاط مختلف جهان افزایش می‌یابد.


برخی گازهای گلخانه‌ای بطور طبیعی در جو زمین وجود دارند، درحالی که برخی دیگر در اثر فعالیتهای بشری به وجود می‌آیند. بطور طبیعی گازهای گلخانه‌ای موجود شامل بخار آب، دی اکسید کربن، متان، اکسید نیتروژن، و ازن می‌باشند. اما، فعالیتهای خاص بشری، بر سطوح بسیاری از گازهای موجود طبیعی در جو می‌افزاید.

 

ادامه مطلب ...

قوانین نانوشته


آداب معاشرت قوانین اخلاقی نانوشته ای هستند که به ما کمک می کنند تا در مقابل دیگران برای کسب احترام رفتار درستی را انجام دهیم. اگر مطمئن نیستید که چه رفتاری درست یا نادرست است، به خاطر بیاورید که آداب وضع شده اند تا دیگران و معاشران شما در کنارتان احساس راحتی کنند، بنابراین اعمالتان باید حول این تفکر شکل بگیرند. در مقابل کسانی که تصور می کنند رعایت کردن اصول نوعی عقب ماندگی است. باید اذعان کرد که تشخیص و انجام رفتار صحیح باعث ارتقا ارتباط اجتماعی با افـراد و پیش برد اهداف و همچنین محبوبیت در دایره اطرافیان می شود.

 

ادامه مطلب ...

سبک زندگی چیست؟


آنچه به نام « سبک زندگی » می شناسیم برای جامعه امروز جهانی به نوعی روش بدل شده است و به عقیده برخی از جامعه شناسان مهم ترین منبع هویت است. این که شما چه می پوشید، برای تفریح کجا را می پسندید، چه نوع موسیقی گوش می دهید و با چه طیف آدم هایی نشست و برخاست دارید همان چیزی است که شاید هویت شما را بسازد.

 

ادامه مطلب ...

راه های صرفه جویی در مصرف آب


حجم آب در کره زمین ثابت و در مداری بسته به طور دایم در حال گردش است. همچنین تنها ٣ درصد از کل آب های کره زمین که برای مصارف انسانی مانند کشاورزی و صنعت و شرب مناسب است شیرین می باشد از این مقدار نیز سه چهارم در یخ های قطبی و خارج از دسترس انسان است. بنابراین درصد بسیار کمی از آب دنیا برای ما قابل استفاده می باشد.در این بخش آسمونی راه هایی برای صرفه جویی در مصرف آب برای شما قرار داده ایم.

 

ادامه مطلب ...

راه های تقویت روابط اجتماعی



امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که ناگزیرازارتباط وبرخورد با دیگران هستیم آنچه مسلم است که هیچ کس قادر نیست بدون کمک ومساعدت وارتباط با دیگران ، نیازهای معمولی خود را برطرف سازد .حال سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه باید با دیگران ارتباط برقرار کنیم وجهت افزایش این ارتباط چه کارهایی باید انجام دهیم یا اینکه چه کارهایی نباید انجام دهیم.

 

ادامه مطلب ...

خواص بی نظیر موز



موز بسیار غنی از کربوهیدرات است، به همین دلیل یکی از بهترین انرژی های گیاهی را تشکیل می دهند. برای کودکان بسیار مناسب است، چون یک میوه پر انرژی است و به به سرعت سیر میکند. برای ورزشکاران بسیار خوب است. موز از آن دسته میوه هایی است که مصرف آن برای همه افراد از پیر و جوان گرفته تا ورزشکار، توصیه می شود.در صد گرم موز ۱۰۰ کالری وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...