وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.
وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

وبلاگ گروه کوهنوردی یاران مهر

مـوجیـم و وصل ما از خود بریدن است، ساحل بهانه است رفتن رسیدن است.

گام‌های اجتماعی شدن


 دوست‌شدن و دوست‌یابی همیشه آسان نیست. این کار بستگی به نحوه برخورد شما دارد. اگر خجالتی هستید، باید اعتماد به نفس خود را به منظور محبوب‌شدن افزایش دهید. این راهکار ممکن است بتواند به شما کمک‌کند اما آنچه که شما به واقع، نیازمند آنید کسب مهارت‌های اجتماعی و البته یک لبخند است.

  

 

خوش‌بین باشید: اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید به این بیندیشید که خدا امروز بهترین روز را به شما هدیه می کند تمام روز شما به بهترین نحو ادامه خواهد یافت؛ زیرا خدا همیشه بهترین ها را برای ما دارد و این ما هستیم که با نادیده گرفتن آنها روز را بر خودمان تلخ می کنیم.

 

لطیفه‌گویی: شوخ طبع بودن مهم است، اما زیاد تحت تأثیر قرار نگیرید و ذوق زده نشوید، زیرا در برخی موارد، لازم است جدی باشید، به عنوان مثال اگر شما درباره یکی از دوستان خود لطیفه یا جوکی بی‌ادبانه بگویید، به رابطه شما با او صدمه خواهد دید. 


تا جایی که برایتان ممکن است لبخند بزنید؛ داشتن علائم تشویق و ترغیب باعث می‌شود که دیگران متوجه شوند شما به حرف آنها توجه می‌کنید؛ شما می‌توانید این کار را با داشتن لبخندی روی لبان خود به همراه بیان واژه های امیدوار‌کننده و خوش‌بینانه انجام دهید. اما خندیدن بی‌علت یا بیش از اندازه می‌تواند دیگران را از شما رنجیده خاطر کند.

 

دوستان خود را در نظرها و عقاید جالب خود شریک‌کنید: افکار شما می‌تواند درهای زیادی را بگشاید که به دوستی منتهی می‌شوند.

 

بیشتر از اینکه صحبت‌کنید، گوش دهید: به جای سرتکان‌دادن و لبخندزدن، سعی‌کنید مطلبی را که مخاطب شما بیان می‌کند گوش دهید و او را با بیان افکار خود همراهی‌کنید، اما کنترل گفتگو را خود به دست نگیرید.

 

اگر شما شخصی تودار هستید، با کارهای آسان شروع‌کنید: به عنوان مثال، زمانی که شما به مدرسه، محل کار یا هر جای دیگری می‌روید، با سلام‌کردن به افراد، گفتگو با آنها را آغاز کنید.

 

با کسانی که زیاد اجتماعی نیستند، سرصحبت را باز کنید اما از صحبت‌کردن درباره آب و هوا پرهیز کنید و بکوشید با احترام با آنها برخورد‌کنید.

 

انتظار کامل بودن را از هیچ کس، به خصوص خودتان نداشته باشید: به عنوان مثال، اگر شما حین معرفی‌کردن خود، نامتان را فراموش‌کردید در آن لحظه فقط بخندید.

 

صبور باشید: اگر شما در میان افرادی غریبه هستید، ممکن است، بازکردن باب گفتگو با آنها و اظهارنظر کمی برایتان طول بکشد، نگران نباشید، این مسئله در زمانی کوتاه به حال عادی خود برمی‌گردد.

 

با افراد مسن هم‌صحبت شوید: آنها کمتر شما را دست می‌اندازند، بنابراین آموختن خوب صحبت‌کردن از آنها آسان‌تر است. برای ایجاد روابط و تماس های اجتماعی اهمیت قائل شوید.

 

افرادی که محبوب در نظرگرفته می‌شوند، الزاماً مهمترین افراد نیستند، اما ممکن است با افرادی مهم ارتباط داشته باشند که می‌توانند با شغل و حرفه آینده شما مرتبط شوند.

 

خودتان را دوست داشته‌باشید: زمانی که شما قدر خود را نمی‌دانید و برای خود ارزش قائل نمی‌شوید، دوست‌داشتن دیگران برای شما سخت است. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و شروع به کشف ماهیت وجودی خود کنید.

 

وقت شناس باشید: اگر با کسی قرار ملاقات دارید، به موقع حاضر شوید. اگر به یک مهمانی دعوت هستید، اول وقت حاضر شوید و تا آخر بمانید (حتی اگر در آن لحظه حرفی برای گفتن ندارید).

 

با دیگران خوش رفتاری کنید و جمله‌ای تعریفی یا تشویق کننده بر زبان آورید. اگر در خارج از خانه خجالتی و در داخل کمی اجتماعی هستید، سعی‌کنید برای مدتی کوتاه در بیرون نیز این‌گونه باشید.

 

صادق باشید: دروغ‌گفتن باعث می‌شود که دیگران هرگز به دوستی با شما تمایل نداشته باشند.

 

به دیگران احترام بگذارید: صرف نظر از اینکه چگونه فکر می کنند یا چه می گویند. آنها را دوست بدارید و مورد احترام قرار دهید.

 

فقط خودتان باشید: از بیان نظرهای خود، هراسی نداشته باشید. اگر کسی به شما توهین کرد، فقط او را نادیده بگیرید و به او توجهی نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد